Ege’den Meksika’ya doğal taş çıkarması
Ege’den Meksika’ya doğal taş çıkarması
Ege Maden İhracatçıları Birliği, Meksika’da düzenleyeceği ticaret heyetiyle Türk doğal taşının Latin Amerika’daki pazar payını artırmayı hedefliyor
Türk doğal taşı ihracatını artırmayı hedefleyen Ege Maden İhracatçıları Birliği, 23–28 Kasım 2025’te Meksika’da ticaret heyeti düzenleyecek. Programa katılacak 12 firma, ülkedeki doğal taş alıcılarıyla doğrudan temas kuracak.
Meksika’da B2B görüşmeler yapılacak
Heyet programı kapsamında B2B görüşmeler ve firma ziyaretleri gerçekleştirilecek. Türk firmaları, doğal taş sektöründe faaliyet gösteren Meksikalı alıcılarla buluşarak pazarın ihtiyaçlarını yerinde inceleme fırsatı elde edecek.
Latin Amerika’nın ikinci büyük ekonomisi
Meksika’nın Latin Amerika’nın en büyük ikinci ekonomisi olduğunu hatırlatan Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, Türkiye’nin Ocak–Ekim 2025 döneminde 5 milyar dolarlık maden ihracatı yaptığını söyledi. Bu ihracatın yüzde 33’ünün, yani 1,7 milyar dolarının Türk doğal taşı ürünlerinden oluştuğunu belirtti. Meksika’ya ise aynı dönemde 4 milyon dolarlık ihracat yapıldığını aktaran Alimoğlu, hedeflerinin bu rakamı 50 milyon dolara çıkarmak olduğunu söyledi.
“ Meksika artık stratejik bir hedef pazar”
ABD pazarına yakınlığı ve sahip olduğu ticaret anlaşmaları nedeniyle Meksika’nın Türk doğal taşı için stratejik bir konumda olduğunu vurgulayan Alimoğlu, ülkenin hızlı şehirleşme trendi ve modernleşen üretim tesisleri sayesinde talebin arttığını ifade etti.
Küresel pazar 80 milyar doları aşacak
Doğal taş pazarının 2032’ye kadar 80 milyar doları geçmesinin öngörüldüğünü belirten Alimoğlu, Meksika’da özellikle lüks konut projeleri, oteller ve ticari yapılarla birlikte işlenmiş ürünlere yönelik talebin hızla yükseldiğini söyledi. Slab yani plaka formatındaki ürünlere olan ilginin de arttığını dile getirdi.
Türkiye pazar payını artırma potansiyeline sahip
Meksika’nın doğal taş ithalatında Hindistan’ın ilk sırada yer aldığını, İspanya’nın lüks segmentte, Çin’in ise yüksek hacimli ve düşük maliyetli ürünlerde öne çıktığını belirten Alimoğlu, Türkiye’nin çeşitlilik ve teknik kalite açısından avantajlı olduğunu söyledi. Türkiye’nin Meksika pazarında çok daha güçlü bir konuma ulaşabileceğini vurguladı.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
