Kurban Bayramı’nın dört günlük tatili, Ege Bölgesi başta olmak üzere Türkiye’nin popüler tatil merkezlerinde yoğun talep gördü. ETİK Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, özellikle bayramın ikinci ve üçüncü günlerinde otellerin yüzde 100 doluluk oranına ulaştığını belirterek, turizm sektörünün yüzünü güldüren bu hareketliliğin yanında trafik sorunlarına da dikkat çekti.
Ege Bölgesi’nin en çok ilgi gören tatil bölgeleri
Çeşme, Alaçatı, Foça, Ayvalık gibi İzmir’in gözde kıyı ilçeleri, bayram boyunca en yüksek doluluk oranlarını yakalayan bölgeler oldu. Fethiye, Marmaris, Bodrum ve Gümüldür gibi diğer önemli tatil merkezlerinde de yüzde 90’ın üzerinde doluluk gerçekleşti.
Mehmet İşler, “Alaçatı, Çeşme ve Foça’da bayramın ikinci ve üçüncü günleri yüzde yüz doluluk sağlandı. Birinci ve dördüncü günlerde ise yüzde doksanlara ulaştı. Toplamda ise yüzde 95’lik bir doluluk oranı yakaladık. Bu, sezonun tam da başladığı dönem için çok olumlu bir gelişme oldu” dedi.
4 günlük bayram tatili sektöre sınırlama getirdi
Bayram tatilinin yalnızca dört gün olması nedeniyle oluşan yoğun trafik ve seyahat sıkıntılarına vurgu yapan İşler, “Turizm sektörü ve ona bağlı 60 yan sektör, vatandaşlarımızdan gelen talep nedeniyle keşke bayram dokuz gün olsaydı dedirtti. Dokuz gün olsaydı bu bereket dokuz güne yayılır, sektöre ve yan sektörlere çok daha büyük katkı sağlardı” ifadelerini kullandı.
Ege bölgesi her bütçeye uygun seçeneklerle öne çıkıyor
Ege Bölgesi’nin her bütçeye uygun konaklama seçenekleriyle geniş bir kitleye hitap ettiğini söyleyen İşler, “Pansiyonlardan en lüks otellere kadar herkes kendine uygun bir konaklama buldu. Havaların da güzel gitmesi, tatilin keyfini artırdı” dedi.
2026 yılına iyimser bakış ve Bakan Ersoy’un katkısı
Mehmet İşler, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un sektörün bugünlere gelmesinde büyük rol oynadığını vurguladı:
“2025 sonu itibarıyla 65 milyon turist ve 64 milyar dolar gelir hedeflerimizi tutturacak gibiyiz. Sayın Bakan, turizmin tüm alanlarını bilen ve çok iyi yöneten biri. Türk Turizmi’nin çift haneli büyümesinde onun liderliği çok önemli.”
Ayrıca Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile Türk Hava Yolları’nın (THY) iş birliği ve yurtdışı tanıtımlarının, bölgedeki risklere rağmen sektörün büyümesinde etkili olduğunu söyledi.
Yabancı turist sayısında %15 artış
Bayram süresince yabancı turist sayısında geçen yıla göre yüzde 15 artış olduğunu belirten İşler, “Kurban Bayramı’nın ardından Hristiyan dünyasındaki Yortu Bayramı da rezervasyonlara olumlu yansıdı” dedi.
Türk turizmi endüstri haline geldi
“Türk Turizmi artık kırılganlık eşiğini aştı, bir sektör olmaktan çıktı ve endüstri haline geldi. Dünya sıralamasında ilk beşe girmesi bu başarının göstergesi. Bu başarıda emeği geçen herkese teşekkür ederiz” diyerek sözlerini tamamladı.