Ekim 2025’te Medyada Erdoğan, Özel ve Yerlikaya Öne Çıktı

SİYASET/POLİTİKA (BÜLTEN) - MAİL ADRESİMİZE GÖNDERİLEN HABERLER | 11.11.2025 - 13:15, Güncelleme: 11.11.2025 - 13:30 963 kez okundu.
 

Ekim 2025’te Medyada Erdoğan, Özel ve Yerlikaya Öne Çıktı

MTM Medya Takip Merkezi verilerine göre Ekim ayında Cumhurbaşkanı Erdoğan medya ve sosyal medyada lider konumunu korurken, Özgür Özel ve Ali Yerlikaya yükselen görünürlükleriyle dikkat çekti
MTM Medya Takip Merkezi’nin Ekim 2025 raporu, Türkiye’de siyasetçilerin medya görünürlüğünü ortaya koydu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan zirvede yer alırken, Özgür Özel ve Ali Yerlikaya yükselen medya etkileriyle öne çıktı. Dijital mecralar, siyaset gündeminin belirleyici alanı olmaya devam etti. Medyada Erdoğan Zirvede 01–31 Ekim 2025 döneminde, 10 binden fazla gazete, dergi, televizyon kanalı, internet sitesi ve sosyal medya platformu incelendi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, toplam 6 milyon 828 bin medya yansıması ile zirvede yer aldı. Onu MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan izledi. İlk üç isim toplam görünürlüğün yarısından fazlasını oluşturdu. Sosyal Medyada Etki Artışı Ekim ayında siyasetçilerin sosyal medya ileti hacmi 25 milyon 85 bin 100 olarak ölçüldü. Erdoğan 6 milyon 400 bin paylaşım ile zirvedeyken, Bahçeli ve Işıkhan ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Bu üç isim, toplam sosyal medya hacminin %51’ini oluşturdu. Özgür Özel, Cevdet Yılmaz ve Yılmaz Tunç gibi isimler alt sıralarda dikkat çekti. Kabine Üyeleri Görünürlüğünü Artırdı Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, ekim ayında medya yansımalarında en yüksek artışı sağlayarak ilk 15 listesine girdi. Yılmaz Tunç ve Ekrem İmamoğlu da medya görünürlüğünü artıran isimler arasında yer aldı. Dijital Medya Siyasetin Ana Sahnesi Ekim ayında siyaset gündemi büyük ölçüde sosyal medyada şekillendi. İnternet haberleri %3, geleneksel medya ise toplamın yalnızca %1’ini oluşturdu. Dijital mecraların payı eylüle göre %2 artarak siyasetin görünürlüğünde belirleyici konumunu güçlendirdi. Kadın Temsiliyeti Geriledi Eylülde ilk 15 siyasetçi arasında %20 oranında kadın temsil varken, ekim ayında listede kadın siyasetçi bulunmadı. Bu tablo, siyasetin medya görünürlüğünde kadın temsiliyetinin ciddi biçimde azaldığını gösterdi.
MTM Medya Takip Merkezi verilerine göre Ekim ayında Cumhurbaşkanı Erdoğan medya ve sosyal medyada lider konumunu korurken, Özgür Özel ve Ali Yerlikaya yükselen görünürlükleriyle dikkat çekti

MTM Medya Takip Merkezi’nin Ekim 2025 raporu, Türkiye’de siyasetçilerin medya görünürlüğünü ortaya koydu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan zirvede yer alırken, Özgür Özel ve Ali Yerlikaya yükselen medya etkileriyle öne çıktı. Dijital mecralar, siyaset gündeminin belirleyici alanı olmaya devam etti.

Medyada Erdoğan Zirvede

01–31 Ekim 2025 döneminde, 10 binden fazla gazete, dergi, televizyon kanalı, internet sitesi ve sosyal medya platformu incelendi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, toplam 6 milyon 828 bin medya yansıması ile zirvede yer aldı. Onu MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan izledi. İlk üç isim toplam görünürlüğün yarısından fazlasını oluşturdu.

Sosyal Medyada Etki Artışı

Ekim ayında siyasetçilerin sosyal medya ileti hacmi 25 milyon 85 bin 100 olarak ölçüldü. Erdoğan 6 milyon 400 bin paylaşım ile zirvedeyken, Bahçeli ve Işıkhan ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Bu üç isim, toplam sosyal medya hacminin %51’ini oluşturdu. Özgür Özel, Cevdet Yılmaz ve Yılmaz Tunç gibi isimler alt sıralarda dikkat çekti.

Kabine Üyeleri Görünürlüğünü Artırdı

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, ekim ayında medya yansımalarında en yüksek artışı sağlayarak ilk 15 listesine girdi. Yılmaz Tunç ve Ekrem İmamoğlu da medya görünürlüğünü artıran isimler arasında yer aldı.

Dijital Medya Siyasetin Ana Sahnesi

Ekim ayında siyaset gündemi büyük ölçüde sosyal medyada şekillendi. İnternet haberleri %3, geleneksel medya ise toplamın yalnızca %1’ini oluşturdu. Dijital mecraların payı eylüle göre %2 artarak siyasetin görünürlüğünde belirleyici konumunu güçlendirdi.

Kadın Temsiliyeti Geriledi

Eylülde ilk 15 siyasetçi arasında %20 oranında kadın temsil varken, ekim ayında listede kadın siyasetçi bulunmadı. Bu tablo, siyasetin medya görünürlüğünde kadın temsiliyetinin ciddi biçimde azaldığını gösterdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.