Çeşme Vizyon Ofisi, Kentin Geleceğine Yön Veren Çalışmalarını Paylaştı

İZMİR (BÜLTEN) - MAİL ADRESİMİZE GÖNDERİLEN HABERLER | 10.11.2025 - 11:08, Güncelleme: 10.11.2025 - 11:08 141 kez okundu.
 

Çeşme Vizyon Ofisi, Kentin Geleceğine Yön Veren Çalışmalarını Paylaştı

Çeşme Vizyon Ofisi, birinci yılını Arkas Sanat Alaçatı’da düzenlenen lansmanla kutladı. Kentin planlama, turizm ve mahalle katılım çalışmalarında elde edilen somut çıktılar paylaşıldı
Çeşme Belediyesi’nin 2024’te kurduğu Vizyon Ofisi, birinci yıl lansmanında kentin geleceğine yön veren somut çalışmaları ve 2030 Strateji ve Eylem Planı’nı kamuoyuna açıkladı. Toplantı, sergi, kısa film, sunum ve katılımcı oyunlarıyla tamamlandı. “Bir Masa, Çok Ses, Ortak Akıl” Vizyon Ofisi Başkanı Esra Koçdemir, ofisin üretkenliğin, dayanışmanın ve yenilikçi fikirlerin buluşma noktası olduğunu belirterek, bir yılda yüzü aşkın toplantı ile planlama, kimlik-etik, turizm, mahalle-katılım ve buluşma-deneyim başlıklarında somut çıktılar elde edildiğini vurguladı. Katılımcı ve Deneyim Odaklı Yaklaşım Şehir plancısı Ali Faruk Göksu, “Büyük resme bakarken uygulamayı ihmal etmeyen bir yaklaşım geliştirdik. ‘Tasarımcılar Çeşme’de’ programıyla 36 şehirden, 100’den fazla üniversite öğrencisini ağırladık ve ‘Harflerin Çeşmesi’ gibi yerel kimliği güçlendiren özgün içerikler ürettik” dedi. Belediye Başkanı Lâl Denizli’den Değerlendirme Başkan Denizli, Vizyon Ofisi’nin ilçe ölçeğinde örnek bir planlama-tasarım platformu olduğunu belirterek, “Unvanlarımızı kapıda bırakıyor, eşit söz ve eleştiri hakkıyla kentin geleceğini birlikte kuruyoruz. 200’e yakın gencin katıldığı atölyeler ve yüzü aşkın ortak akıl buluşması sayesinde Çeşme’nin planlama çalışmalarını kısa sürede bütüncül bir düzleme taşıdık” dedi. Bir Yılda Öne Çıkan Başlıklar Planlama & Tasarım: Çeşme 2030 Strateji ve Eylem Planı, park/envanter çalışmaları, “Yeniden Yeşil Hareketi”, Çeşme Anatomisi ve kıyı karakteri araştırmaları. Kimlik & Etik: “Sen Çeşme’sin” kamusal iletişim programı, mahalle kimlik çalışmaları, “Harflerin Çeşmesi” içerikleri. Turizm & Rotalar: Dört Mevsim Çeşme yaklaşımı, turistik haritalar ve rotalar, “Çeşmelerin Çeşmesi” envanteri ve restorasyon projeleri. Mahalle & Katılım: Ne Var Ne Yok buluşmaları, 25 mahalle için kimlik-değer kartları ve mahalle eylem planları. Buluşma & Deneyim: Tasarımcılar Çeşme’de atölyeleri, Süvarilerin İzinde tarihi saha çalışmaları.
Çeşme Vizyon Ofisi, birinci yılını Arkas Sanat Alaçatı’da düzenlenen lansmanla kutladı. Kentin planlama, turizm ve mahalle katılım çalışmalarında elde edilen somut çıktılar paylaşıldı

Çeşme Belediyesi’nin 2024’te kurduğu Vizyon Ofisi, birinci yıl lansmanında kentin geleceğine yön veren somut çalışmaları ve 2030 Strateji ve Eylem Planı’nı kamuoyuna açıkladı. Toplantı, sergi, kısa film, sunum ve katılımcı oyunlarıyla tamamlandı.

“Bir Masa, Çok Ses, Ortak Akıl”

Vizyon Ofisi Başkanı Esra Koçdemir, ofisin üretkenliğin, dayanışmanın ve yenilikçi fikirlerin buluşma noktası olduğunu belirterek, bir yılda yüzü aşkın toplantı ile planlama, kimlik-etik, turizm, mahalle-katılım ve buluşma-deneyim başlıklarında somut çıktılar elde edildiğini vurguladı.

Katılımcı ve Deneyim Odaklı Yaklaşım

Şehir plancısı Ali Faruk Göksu, “Büyük resme bakarken uygulamayı ihmal etmeyen bir yaklaşım geliştirdik. ‘Tasarımcılar Çeşme’de’ programıyla 36 şehirden, 100’den fazla üniversite öğrencisini ağırladık ve ‘Harflerin Çeşmesi’ gibi yerel kimliği güçlendiren özgün içerikler ürettik” dedi.

Belediye Başkanı Lâl Denizli’den Değerlendirme

Başkan Denizli, Vizyon Ofisi’nin ilçe ölçeğinde örnek bir planlama-tasarım platformu olduğunu belirterek, “Unvanlarımızı kapıda bırakıyor, eşit söz ve eleştiri hakkıyla kentin geleceğini birlikte kuruyoruz. 200’e yakın gencin katıldığı atölyeler ve yüzü aşkın ortak akıl buluşması sayesinde Çeşme’nin planlama çalışmalarını kısa sürede bütüncül bir düzleme taşıdık” dedi.

Bir Yılda Öne Çıkan Başlıklar

Planlama & Tasarım: Çeşme 2030 Strateji ve Eylem Planı, park/envanter çalışmaları, “Yeniden Yeşil Hareketi”, Çeşme Anatomisi ve kıyı karakteri araştırmaları.

Kimlik & Etik: “Sen Çeşme’sin” kamusal iletişim programı, mahalle kimlik çalışmaları, “Harflerin Çeşmesi” içerikleri.

Turizm & Rotalar: Dört Mevsim Çeşme yaklaşımı, turistik haritalar ve rotalar, “Çeşmelerin Çeşmesi” envanteri ve restorasyon projeleri.

Mahalle & Katılım: Ne Var Ne Yok buluşmaları, 25 mahalle için kimlik-değer kartları ve mahalle eylem planları.

Buluşma & Deneyim: Tasarımcılar Çeşme’de atölyeleri, Süvarilerin İzinde tarihi saha çalışmaları.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.