casino siteleri slot siteleri
bahis siteleri canlı bahis siteleri

Çin'deki uçak kazasında 132 kişiden kurtulan olmadı! G-kuvveti, pilotlar dahil herkesi bayıltmış

TURİZM/GEZİ/MACERA (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 22.03.2022 - 11:20, Güncelleme: 22.03.2022 - 11:20 kez okundu.
 

Çin'deki uçak kazasında 132 kişiden kurtulan olmadı! G-kuvveti, pilotlar dahil herkesi bayıltmış

Çin devlet televizyonu, uçak kazasının enkazındaki çalışmalarda kimsenin canlı bulunamadığını duyurdu. İrtifa kaybıyla birlikte G-kuvvetinin mürettebatı bayılttığını ve pilotların bilincini yitirdiğini düşünen uzmanlar, 10 ile 20 saniye arasında pilotlardan biri ya da ikisi kendine gelerek uçağı kurtarmaya çalışmış olabilir görüşünde birleşti. Verilerde, uçağın düşüş anının yaklaşık 10 saniyeliğine durduğu ve kısaca yükseldiği, sonra da düşüşün hızla devam ettiği görüldü.
Çin yeni haftaya korkunç bir uçak kazasıyla başladı. China Eastern Havayolları'na ait Boeing 737-800 tipi uçak dün 9 mürettebat ve 123 yolcusu ile Wuzhou şehri yakınlarındaki dağlık bölgeye düştü.ÇİN MEDYASI: UÇAK KAZASINDAN KURTULAN OLMADI Çin devlet televizyonunun geçtiği haberde, 132 kişiyi taşıyan uçak kazasının enkazında devam eden çalışmalarda kimsenin canlı bulunamadığını duyurdu.ENDİŞELİ BEKLEYİŞ DEVAM EDİYOREkipler kazanın sebebini öğrenmek için kara kutuyu arama çalışmalarını sürdürürken, uluslararası kamuoyuna yansıyan güvenlik kamerası görüntülerinde uçağın burun üstü düştüğü anlar hem havacılık dünyasında hem de kamuoyunda şok etkisi yarattı. Dağa çarpan ve büyük bir yangına sebep olan uçaktaki yolcu ve mürettebatın durumu ile ilgili endişeli bekleyiş devam ederken uzmanlar uçağın nasıl bu şekilde düşmüş olabileceği üzerinde yorum yapmaya başladı.KARA KUTU ARANIYORBölgeye giden ekipler halen arama-kurtarma çalışmalarına ve kara kutuyu bulmaya çalışmaya devam ederken dümdüz bir şekilde yere çakılan uçağın birkaç dakika içinde nasıl irtifa kaybettiği ile ilgili bir açıklama yapıldı.ESKİ PİLOT: PİLOTLARIN BİLİNCİNİ YİTİRDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUMKunming şehrinden kalkan uçağın düşüşünü yorumlayan havacılık uzmanı Sally Gethin, İngiliz The Sun gazetesine konuştu. Gethin, "İrfita kaybı ile birlikte G-kuvvetinin mürettebatı bayılttığını ve pilotların bilincini yitirdiğini düşünüyorum. Fakat saniyeler içinde pilotlardan birinin kendine geldiğini ve uçağı kurtarmaya çalıştığını tahmin ediyorum" dedi."UÇAĞIN BU ŞEKİLDE DÜŞMESİ ÇOK ZOR İHTİMAL"Öte yandan havacılık uzmanı ve güvenlik danışmanı olan John Cox da kazayı ABD'nin önde gelen medya kuruluşlarından Bloomberg'e yorumladı. Eski bir 737 pilotu olan Cox, "Bu çok garip. Bu uçağın bu şekilde düşmesi gerçekten çok zor bir ihtimal" dedi.BOEING 737-800'LER DURDURULDUGethin, "10 ile 20 saniye arasında pilotlardan biri ya da ikisi kendine gelerek uçağı kurtarmaya çalışmış olabilir" yorumunu yaptı. Çin medyası China Eastern Havayolları'nın bölgeye dokuz ayrı ekip gönderdiği ve olayla ilgili incelemenin başladığını duyururken, Çin Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün de bölgede olduğu kayıtlara geçti. Devlet televizyonu havayolu şirketine ait bütün Boeing 737-800'lerin uçuşunun durdurulduğunu belirtti.ÇOK KISA BİR SÜREDE 30 BİNDEN FAZLA ALÇALDIÖte yandan uçuş verilerinde de dikkat çekici sonuçlar ortaya çıktı. Normalde düşen bir uçağın dakikada birkaç bin feet alçalması beklenirken, Çin uçağının çok kısa bir sürede yaklaşık 30 binden fazla alçaldığı kayıtlara geçti. Sözcü'nün haberine göre verileri inceleyen ABD medyası, uçağın 1 dakika 35 saniyede yaklaşık 26 bin feet irtifa kaybettiğini aktardı. Fakat verilerde, uçağın düşüş anının yaklaşık 10 saniyeliğine durduğunu ve kısaca yükseldiği görülürken, düşüş daha sonra hızla devam etti.G-KUVVETİ NEDİR?G-kuvveti, ani hız değişimlerinde ve manevralarda, pilotların maruz kaldığı ivmenin yerçekimi cinsinden ifadesidir. İnsan vücudu bir sınıra kadar bu kuvvete dayanabiliyor; ancak fazlası bilinç kayıplarına ve ölümlere neden olabiliyor. Erdem Aksoy Gündem Editörü Haberler.com - Dünya Yolcu Uçağı, Uçak, Çin, Dünya, Güncel, Haberler
Çin devlet televizyonu, uçak kazasının enkazındaki çalışmalarda kimsenin canlı bulunamadığını duyurdu. İrtifa kaybıyla birlikte G-kuvvetinin mürettebatı bayılttığını ve pilotların bilincini yitirdiğini düşünen uzmanlar, 10 ile 20 saniye arasında pilotlardan biri ya da ikisi kendine gelerek uçağı kurtarmaya çalışmış olabilir görüşünde birleşti. Verilerde, uçağın düşüş anının yaklaşık 10 saniyeliğine durduğu ve kısaca yükseldiği, sonra da düşüşün hızla devam ettiği görüldü.

Çin yeni haftaya korkunç bir uçak kazasıyla başladı. China Eastern Havayolları'na ait Boeing 737-800 tipi uçak dün 9 mürettebat ve 123 yolcusu ile Wuzhou şehri yakınlarındaki dağlık bölgeye düştü.

ÇİN MEDYASI: UÇAK KAZASINDAN KURTULAN OLMADI

Çin devlet televizyonunun geçtiği haberde, 132 kişiyi taşıyan uçak kazasının enkazında devam eden çalışmalarda kimsenin canlı bulunamadığını duyurdu.

ENDİŞELİ BEKLEYİŞ DEVAM EDİYOR

Ekipler kazanın sebebini öğrenmek için kara kutuyu arama çalışmalarını sürdürürken, uluslararası kamuoyuna yansıyan güvenlik kamerası görüntülerinde uçağın burun üstü düştüğü anlar hem havacılık dünyasında hem de kamuoyunda şok etkisi yarattı. Dağa çarpan ve büyük bir yangına sebep olan uçaktaki yolcu ve mürettebatın durumu ile ilgili endişeli bekleyiş devam ederken uzmanlar uçağın nasıl bu şekilde düşmüş olabileceği üzerinde yorum yapmaya başladı.

KARA KUTU ARANIYOR

Bölgeye giden ekipler halen arama-kurtarma çalışmalarına ve kara kutuyu bulmaya çalışmaya devam ederken dümdüz bir şekilde yere çakılan uçağın birkaç dakika içinde nasıl irtifa kaybettiği ile ilgili bir açıklama yapıldı.

ESKİ PİLOT: PİLOTLARIN BİLİNCİNİ YİTİRDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM

Kunming şehrinden kalkan uçağın düşüşünü yorumlayan havacılık uzmanı Sally Gethin, İngiliz The Sun gazetesine konuştu. Gethin, "İrfita kaybı ile birlikte G-kuvvetinin mürettebatı bayılttığını ve pilotların bilincini yitirdiğini düşünüyorum. Fakat saniyeler içinde pilotlardan birinin kendine geldiğini ve uçağı kurtarmaya çalıştığını tahmin ediyorum" dedi.

"UÇAĞIN BU ŞEKİLDE DÜŞMESİ ÇOK ZOR İHTİMAL"

Öte yandan havacılık uzmanı ve güvenlik danışmanı olan John Cox da kazayı ABD'nin önde gelen medya kuruluşlarından Bloomberg'e yorumladı. Eski bir 737 pilotu olan Cox, "Bu çok garip. Bu uçağın bu şekilde düşmesi gerçekten çok zor bir ihtimal" dedi.

BOEING 737-800'LER DURDURULDU

Gethin, "10 ile 20 saniye arasında pilotlardan biri ya da ikisi kendine gelerek uçağı kurtarmaya çalışmış olabilir" yorumunu yaptı. Çin medyası China Eastern Havayolları'nın bölgeye dokuz ayrı ekip gönderdiği ve olayla ilgili incelemenin başladığını duyururken, Çin Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün de bölgede olduğu kayıtlara geçti. Devlet televizyonu havayolu şirketine ait bütün Boeing 737-800'lerin uçuşunun durdurulduğunu belirtti.

ÇOK KISA BİR SÜREDE 30 BİNDEN FAZLA ALÇALDI

Öte yandan uçuş verilerinde de dikkat çekici sonuçlar ortaya çıktı. Normalde düşen bir uçağın dakikada birkaç bin feet alçalması beklenirken, Çin uçağının çok kısa bir sürede yaklaşık 30 binden fazla alçaldığı kayıtlara geçti. Sözcü'nün haberine göre verileri inceleyen ABD medyası, uçağın 1 dakika 35 saniyede yaklaşık 26 bin feet irtifa kaybettiğini aktardı. Fakat verilerde, uçağın düşüş anının yaklaşık 10 saniyeliğine durduğunu ve kısaca yükseldiği görülürken, düşüş daha sonra hızla devam etti.

G-KUVVETİ NEDİR?

G-kuvveti, ani hız değişimlerinde ve manevralarda, pilotların maruz kaldığı ivmenin yerçekimi cinsinden ifadesidir. İnsan vücudu bir sınıra kadar bu kuvvete dayanabiliyor; ancak fazlası bilinç kayıplarına ve ölümlere neden olabiliyor.

Erdem Aksoy Gündem Editörü Haberler.com - Dünya

Yolcu Uçağı, Uçak, Çin, Dünya, Güncel, Haberler

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.