Bu gidişle mağazadan alışverişi unutacağız
Bu gidişle mağazadan alışverişi unutacağız
Dijital mağazalar, 2013 yılında bir yılda yaptıkları toplam satışı, 10 yıl sonra 2023’te sadece 5 günde gerçekleştirecek.
E- Ticaret 10 yılda 50 kat büyüdü!
Bu gidişl e mağazadan alışverişi unutacağız
Sanal dünya, gerçeği kuşatıyor…
Dijital mağazalar, 2013 yılında bir yılda yaptıkları toplam satışı, 10 yıl sonra 2023’t e sadec e 5 günd e gerçekleştirecek.
Türkiye’d e alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyl e her yıl kendini geliştiren e- ticaret sektörü, 2023 yılında da tarihi rekorlar hedefliyor.
Türkiye’d e e- ticaret pazar büyüklüğün e ilişkin raporlar ilk kez 2013 yılında Bilişim Sanayicileri Derneği’nc e (TÜBİSAD) yayınlandı.
TÜBİSAD’ın 2013 yılı raporunda Türkiye’nin e- ticaret pazar büyüklüğü 14 milyar TL olarak açıklanmıştı.
2022 yılı rakamları henüz resmi olarak açıklanmasa da e- ticaret pazarının 700 milyar TL’y e ulaşması bekleniyor.
Bu durumda 10 yıllık süreçt e e-ticaretteki artış 50 kat olarak gerçekleşmiş olacak.
2023’T E İLK KEZ TRİLYONLU RAKAMLAR GÖRÜLECEK
2023 yılında da yüzd e 50-60 aralığında büyüm e hedefleyen sektörd e ilk kez trilyon rakamları telaffuz edilmey e başlanacak. Dijital mağazaların 2023 yılı pazar büyüklüğü hedefi 1,1 trilyon TL olacak.
Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, 2023 yılında günlük e- ticaret satışlarının 3 milyar TL olacağının altını çizerek, şu bilgileri verdi:
“Bunun anlamı 2013’teki yıllık e- ticaret rakamlarını 2023’t e sadec e 5 günd e gerçekleştireceğiz. 2023’t e 18-70 yaş aralığındaki nüfusa oranlandığında kişi başına düşen yıllık e- ticaret harcaması 16 bin TL olacak. 2022’d e sektörel bazda oransal olarak en büyük değişim havayollarında oldu. Pandemi dolayısıyla oldukça gerileyen sektör bu yıl yüzd e 400 artışla hızla eski gücün e yaklaşmaya başladı. 2023’t e d e sırasıyla en fazla oransal büyüm e havayolları, konaklama, seyahat- taşımacılık, elektronik, giyim-ayakkabı-aksesuar, gıda-süpermarket, yemek v e beyaz eşya sektörlerind e yaşanacak.”
DİJİTAL MAĞAZA SAYISI BİN 263’TEN 700 BİNE
Güçlü Kayral, kişilerin alışveriş alışkanlıklarındaki değişimin, dijital mağazalara olan ilginin, e- ticaret sektörün e faaliyet gösteren işletm e sayısına da yansıdığını ifad e ederek, “10 yıl önc e 2013 yılında e- ticaret pazarında faaliyet gösteren işletm e sayısı sadec e 1,263’tü. Bu rakam 2022 yılında 500 binler e yükseldi. 2023’t e is e en az 700 bin işletmenin sektörd e faaliyet göstermesini bekliyoruz” dedi.
ONLİN E ALIŞVERİŞİN AVANTAJLARI
Dijital alışverişin büyümesinde, özellikl e çalışan kadınların v e 50 yaş üzerindekilerin alışveriş alışkanlıklarındaki değişimin rolü olduğuna dikkati çeken Kayral, “Onlin e alışverişin birçok avantajı var. Günün 24 saati, dünyanın her yerinden alışveriş yapılıyor. Saatlerc e çarşı, pazar gezmek yerin e aranan ürünün en uygun fiyatlısı birkaç saniy e içind e karşılaştırma sitelerind e bulunuyor. Tatiller, yemekler, etkinlikler, fırsat siteleri kullanılarak çok ucuza getiriliyor. Ayrıca tüm alışverişlerini Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça para veren siteler üzerinden yapanlar ekstra kazanç sağlıyorlar” diy e konuştu.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.