Emniyet teşkilatında atama ve yer değiştirme sistemi köklü bir değişikliğe uğradı. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, öğretmenlerde olduğu gibi artık polislerin de görev puanına göre atanacağını duyurdu. Yeni sistem bugün ilk kez uygulanarak, 22 bin 45 polis için atama ve tayin işlemleri tamamlandı.

İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Emniyet Hizmetleri Mensupları Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği üzerinde yapılan değişiklikle birlikte, atamalarda artık görev puanı esas alınacak.

İlk uygulama 2025 genel atama döneminde yapıldı

Yeni sistem kapsamında;

Görev puanı nasıl hesaplanıyor?

Bakan Yerlikaya, sistemin işleyişine dair şu bilgileri paylaştı:

"Görev puanı, 'Günlük Görev Yeri Puanı' ile o görev yerinde çalışılan gün sayısının çarpılmasıyla hesaplanıyor."

Günlük Görev Yeri Puanı ise şu dört kriterden oluşuyor:

  1. İlin sosyo-ekonomik gelişmişlik seviyesi,

  2. İl tercih edilme oranı,

  3. O bölgede personel başına düşen iş yükü,

  4. İstanbul ve şark görevlerine ek puan avantajı.

Kimleri kapsıyor?

Yeni sistem, şu rütbelerdeki emniyet personelini kapsıyor:

  • Başkomiser

  • Komiser

  • Komiser Yardımcısı

  • Kıdemli Başpolis

  • Başpolis

  • Polis Memuru

Atamalar artık bilgisayar destekli ve elektronik ortamda gerçekleştiriliyor.

SMS ile bilgilendirme dönemi başladı

Atama yerleri, Emniyet Genel Müdürlüğü Personel Bilgi Sistemi üzerinden görüntülenebilecek. Ayrıca, yeni uygulamayla birlikte polis memurlarına atamaları SMS yoluyla da bildirilecek. Bu SMS'lerin 1 saat içinde personele iletilmesi, atama yazılarının ise 24 saat içinde illere gönderilmesi planlanıyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ