EKONOMİ – FİNANS

Mayıs ayının zam şampiyonu kayısı oldu!

İstanbul Ticaret Odası, 2025 Mayıs ayında İstanbul’da perakende fiyatı en fazla artan ve azalan ürünleri açıkladı.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), 2025 yılı Mayıs ayında İstanbul'da perakende fiyatı en fazla artan ve azalan ürünleri açıkladı. Tüketicinin en çok etkilenebileceği kalemlerdeki değişimler dikkat çekti.

Yapılan açıklamaya göre, İstanbul'da Mayıs ayının zam şampiyonu kayısı oldu. Gıda ve Alkolsüz İçecekler Harcamaları grubunda yer alan kayısı, bir önceki aya göre yüzde 48,11 oranında artış göstererek fiyatı en fazla artan ürün olarak kayıtlara geçti.

Zam listesinin ilk sıralarında otobüs bileti ve limon var

Kayısıyı, şehirlerarası otobüs bileti izledi. Ulaştırma Harcamaları grubunda yer alan otobüs bileti fiyatı yüzde 47,98 oranında artarak dikkat çeken bir yükseliş yaşadı. Onu sırasıyla;

  • Limon (%18,55),

  • Fındık içi (%15,75),

  • Saat (%15,65),

  • Oyuncak (%13,73),

  • Makyaj malzemeleri (%11,03),

  • Antep fıstığı (%10,74),

  • Bebek maması (%10,46),

  • Tablet (%10,42),

  • Simit (%10,38),

  • Elma (%10,28),

  • Portakal (%9,89),

  • Karışık kuruyemiş (%9,40) ve

  • Ağız ve diş bakım ürünleri (%9,17) takip etti.

Sivri biber fiyatında büyük düşüş

Mayıs ayında en fazla ucuzlayan ürün ise Gıda ve Alkolsüz İçecekler grubunda yer alan sivri biber oldu. Bir önceki aya göre fiyatı yüzde 44,86 oranında düşen sivri biber, listenin en alt sırasında yer aldı.

İTO'nun verilerine göre, fiyatı en fazla düşen diğer ürünler ve düşüş oranları ise şu şekilde:

  • Çarliston biber (%44,01),

  • Salatalık (%42,09),

  • Taze fasulye (%39,89),

  • Patlıcan (%37,40),

  • Dolmalık biber (%35,09),

  • Kabak (%29,07),

  • Kuru soğan (%20,25),

  • Yeşil soğan (%17,05),

  • Yumurta (%14,78),

  • Domates (%13,92),

  • Sarımsak (%12,09),

  • Roka (%5,58),

  • Kıvırcık (%4,38) ve

  • Çilek (%3,33).

Fiyatı artan ürün sayısı daha fazla

2025 Mayıs ayı verilerine göre, indekste yer alan 336 ana üründen 179 ürünün fiyatı artarken, 45 ürünün fiyatı azaldı. Kalan ürünlerde ise fiyat değişimi yaşanmadı.

İstanbul Ticaret Odası, bu verileri piyasaların şeffaflığını sağlamak ve kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla düzenli olarak yayımlıyor.