Gündem/güncel

Haziran’ın en popüler dizileri

MTM’nin Haziran 2025 raporuna göre, geleneksel medyada Kızılcık Şerbeti, sosyal medyada ise Uzak Şehir en çok konuşulan diziler oldu.

MTM Medya Takip Merkezi’nin Haziran 2025 raporuna göre, geleneksel medyada en çok konuşulan dizi Kızılcık Şerbeti, sosyal medyada ise Uzak Şehir oldu. İnternet, televizyon, yazılı basın ve sosyal medyayı kapsayan 10 bini aşkın kaynaktan derlenen verilere göre, diziler medyada büyük ilgi gördü.

Toplam yansımanın %99’unun sosyal medyada gerçekleştiği rapor, dijital platformların izleyici etkileşiminde geleneksel medyaya açık fark attığını ortaya koydu. Buna rağmen, güçlü senaryoları ve etkileyici anlatımlarıyla öne çıkan diziler geleneksel medyada da dikkat çekmeye devam ediyor.

İşte Haziran 2025’te dizilerin medya ve sosyal medyadaki etkisini ortaya koyan o rapor ve raporda öne çıkan çarpıcı sonuçlar:

Geleneksel medyada zirveye yerleşen senaryolar

2 bin 470 haberle medyanın en çok konuşulan yapımı olan Kızılcık Şerbeti, sosyokültürel vurgularıyla hem internet sitelerinde hem de yazılı basında dengeli bir görünürlük sağladı. Dizi haberleri ve oyuncu röportajları, Kızılcık Şerbeti’ni zirveye taşıdı. Bin 960 haberle ikinci sıradaki Uzak Şehir, yayın gününün hemen ardından paylaşılan eleştiri yazıları ve analiz programlarındaki detaylı sohbetlerle gündemde kalmayı başardı. Bin 489 haberle uzun soluklu bir başarı sergileyen Arka Sokaklar, bölüm özetleriyle ay boyunca çokça konuşuldu.

Medyada En Çok Konuşulan Diziler

1. Kızılcık Şerbeti: 2.470 haber

2. Uzak Şehir: 1.960 haber

3. Arka Sokaklar: 1.489 haber

4. Kuruluş Osman: 1.199 haber

5. Sahipsizler: 1.179 haber

6. Mehmed: Fetihler Sultanı: 925 haber

7. Kızıl Goncalar: 664 haber

8. Bir Gece Masalı: 573 haber

9. Leyla: 552 haber

10. İnci Taneleri: 526 haber

Sosyal medyada zirvenin sahipleri

305 bin 200 iletiyle sosyal medyanın bir numarası olan Uzak Şehir, genç kitlenin yorumları ve paylaşımlarıyla dijital mecralarda patlama yaptı. Fan gruplarının organize ettiği canlı tweet etkinlikleri dizi ile ilgili etkileşimi zirveye taşıdı. 142 bin 300 iletiyle takipçilerini peşinden sürükleyen Rüzgârlı Tepe, #RuzgarliTepe etiketiyle Instagram Reels’ten YouTube Shorts’a uzanan bir akım başlattı. Toplumsal meselelere dokunan Sahipsizler ise 100 bin 200 iletiyle sosyal medyada en çok konuşulan üçüncü dizi oldu.

Sosyal Medyada En Çok Konuşulan Diziler

1. Uzak Şehir: 305.200 ileti

2. Rüzgârlı Tepe: 142.300 ileti

3. Sahipsizler: 100.200 ileti

4. Bir Gece Masalı: 79.300 ileti

5. Teşkilat: 63.300 ileti

6. Kuruluş Osman: 59.900 ileti

7. Hudutsuz Sevda: 56.700 ileti

8. Arka Sokaklar: 38.800 ileti

9. Leyla: 36.800 ileti

10. Kızılcık Şerbeti: 18.300 ileti

Platformlar arası değişken başarı öyküleri

Haziran ayında diziler, hem geleneksel hem de sosyal medyada izleyiciyle güçlü bir bağ kurdu. Kızılcık Şerbeti geleneksel medyada zirveye yerleşirken, sosyal medyada ancak onuncu sırada yer aldı. Uzak Şehir sosyal medyada büyük etki yaratırken, geleneksel medyada geri planda kaldı. Sahipsizler her iki alanda dengeli bir başarı sergiledi. Arka Sokaklar ve Kuruluş Osman ise uzun soluklu geçmişleriyle her iki mecrada da güçlü varlık gösterdi. Veriler, dizilerin yayın günleri dışında da medya ve sosyal medyada tartışıldığını, bu çoklu platform etkisinin izleyiciyle bağı güçlendirdiğini ortaya koydu.