İzmir Otogarı krizinde İZOTAŞ’ın borç ve devri tartışması

İZMİR (HABER MERKEZİ ) - | 14.11.2025 - 12:49, Güncelleme: 14.11.2025 - 12:49 1149 kez okundu.
 

İzmir Otogarı krizinde İZOTAŞ’ın borç ve devri tartışması

İZOTAŞ’ın sözleşmesi sona erdi, otogar devri gerçekleşmedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, alacağını güvenceye almak için haciz başlattı
İzmir Otogarı dosyası, artık bir hukuki çekişmenin ötesinde kentin sabrı ve geleceği ile ilgili bir sınav hâline geldi. Sözleşmesi sona eren İZOTAŞ, otogarı boşaltmazken, belediye alacağını güvence altına almak için haciz işlemi başlattı. Sözleşme sona erdi, otogar devri gerçekleşmedi İZOTAŞ’ın İzmir Otogarı’nı işletmek için yaptığı 25 yıllık sözleşme Aralık 2023’te resmen sona erdi. Ancak şirket, sözleşme bitimine rağmen otogarda kalmaya devam ediyor ve belediye tam yetki kullanamıyor. Çelişkili açıklamalar İZOTAŞ yaptığı açıklamada, “Borcumuzu ödemiyoruz demiyoruz; projelerimiz hazır, inşaata başlarız ama 305 milyon TL ecrimisil haksızdır” ifadelerini kullandı. Uzmanlar, borcun ödenmemesi ile yatırım mesajının çelişkili olduğunu belirtiyor. Haciz işlemi ve kamu zararını önleme Belediyenin başlattığı haciz işlemi, hukuki açıdan normal bir refleks. Ecrimisil, sözleşme sona erdikten sonra devlet ya da belediyenin malını kullanan herkesin ödemesi gereken bir bedel. Haciz, kamu zararını önlemek için gerekli. Otogar kapanır iddiası gerçek dışı İZOTAŞ, taşımacılığın duracağı yönünde açıklama yaptıysa da bu doğru değil. Otobüs seferleri devam edecek, yalnızca gişeden geçen gelir belediyeye yönlendirilecek. Yolcular mağdur olmayacak. İzmir’in onuru ve modern otogar ihtiyacı 25 yıl boyunca otogar, dökülen sıvalar, bakımsız peronlar ve karanlık koridorlarla İzmir’e yakışmayan bir görünüm sergiledi. Mevcut yönetimin borcunu ödemesi, otogarı devretmesi ve modern bir tesisin inşası kentin onuru için önem taşıyor.
İZOTAŞ’ın sözleşmesi sona erdi, otogar devri gerçekleşmedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, alacağını güvenceye almak için haciz başlattı

İzmir Otogarı dosyası, artık bir hukuki çekişmenin ötesinde kentin sabrı ve geleceği ile ilgili bir sınav hâline geldi. Sözleşmesi sona eren İZOTAŞ, otogarı boşaltmazken, belediye alacağını güvence altına almak için haciz işlemi başlattı.


Sözleşme sona erdi, otogar devri gerçekleşmedi

İZOTAŞ’ın İzmir Otogarı’nı işletmek için yaptığı 25 yıllık sözleşme Aralık 2023’te resmen sona erdi. Ancak şirket, sözleşme bitimine rağmen otogarda kalmaya devam ediyor ve belediye tam yetki kullanamıyor.

Çelişkili açıklamalar

İZOTAŞ yaptığı açıklamada, “Borcumuzu ödemiyoruz demiyoruz; projelerimiz hazır, inşaata başlarız ama 305 milyon TL ecrimisil haksızdır” ifadelerini kullandı. Uzmanlar, borcun ödenmemesi ile yatırım mesajının çelişkili olduğunu belirtiyor.

Haciz işlemi ve kamu zararını önleme

Belediyenin başlattığı haciz işlemi, hukuki açıdan normal bir refleks. Ecrimisil, sözleşme sona erdikten sonra devlet ya da belediyenin malını kullanan herkesin ödemesi gereken bir bedel. Haciz, kamu zararını önlemek için gerekli.

Otogar kapanır iddiası gerçek dışı

İZOTAŞ, taşımacılığın duracağı yönünde açıklama yaptıysa da bu doğru değil. Otobüs seferleri devam edecek, yalnızca gişeden geçen gelir belediyeye yönlendirilecek. Yolcular mağdur olmayacak.

İzmir’in onuru ve modern otogar ihtiyacı

25 yıl boyunca otogar, dökülen sıvalar, bakımsız peronlar ve karanlık koridorlarla İzmir’e yakışmayan bir görünüm sergiledi. Mevcut yönetimin borcunu ödemesi, otogarı devretmesi ve modern bir tesisin inşası kentin onuru için önem taşıyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberege.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.