Ege Maden İhracatçıları Birliği, doğal taşta 1 milyar dolarlık ihracat hedefiyle yeni URGE Projesi’ni hayata geçirdi

Türkiye'nin doğal taş ihracatında lider konumunda bulunan Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), sektörün dış pazarlardaki rekabet gücünü artırmak ve ihracat hacmini 1 milyar dolara çıkarmak amacıyla yeni bir adım attı. Ticaret Bakanlığı tarafından %75 oranında desteklenen "Doğal Taş Sektöründe Sürdürülebilirlik Odaklı Yurtdışı Pazarlama" URGE Projesi, 29 firmanın katılımıyla resmen başlatıldı.

URGE Projesi firmaların rekabet gücünü artırmayı amaçlıyor

Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, projeyle firmaların kümelenerek uluslararası pazarlarda daha güçlü bir şekilde yer almasının hedeflendiğini belirtti. URGE Projesi kapsamında maliyet avantajı sağlanırken, sürdürülebilir bir pazarlama stratejisinin oluşturulması planlanıyor.

Fevzi Çakmak Mahallesi’nde Sulama Kanalı Temizlendi
Fevzi Çakmak Mahallesi’nde Sulama Kanalı Temizlendi
İçeriği Görüntüle

Alimoğlu, “Her URGE projesinde firmalarımızın yetkinliklerini artırıyoruz. Bu son projede yeşil dönüşüm odaklı bir yol haritası oluşturacağız. Eğitim ve danışmanlık faaliyetlerimizle firmaların dönüşüm süreçlerine katkı sağlayacağız. Ağustos ayı itibariyle eğitimlerimize başlıyoruz” dedi.

Hedef ülkeler belirlendi, pazarlama stratejisi netleşti

Projeyle Türk doğal taşları; Suudi Arabistan, ABD, Meksika, Avustralya, Güney Afrika, Birleşik Arap Emirlikleri, Singapur, Brezilya, Nijerya, Çin ve Rusya olmak üzere toplam 11 ülkede tanıtılacak. Türkiye'nin 150 desen ve 650 renk çeşitliliğine sahip doğal taş ürünlerinin bu pazarlarda sürdürülebilir yöntemlerle konumlandırılması planlanıyor.

Doğal taş ihracatında dikkat çeken artış yaşandı

2025 yılının ocak-haziran döneminde Türkiye’nin doğal taş ihracatı, önceki yılın aynı dönemine göre %4 artarak 931 milyon dolara yükseldi. Ege Maden İhracatçıları Birliği ise aynı dönemde %11’lik artışla ihracatını 329 milyon dolardan 364 milyon dolara taşıdı. Bu artış, URGE Projesi gibi sürdürülebilir ve hedef odaklı çalışmalarla destekleniyor.

Ege Maden İhracatçıları Birliği ihracatı artırmak için farklı projeler yürütüyor

URGE projelerinin yanı sıra Ege Maden İhracatçıları Birliği; Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu gerçekleştiriyor. Ayrıca sektörel ticaret heyetleri ve alım heyetleriyle ihracatın artırılmasına katkı sağlanıyor. Tasarım odaklı AMORF Doğal Taş Tasarım ve Üretim Yarışması ile sektörün yaratıcı kapasitesinin artırılması da hedefleniyor.

Proje kapsamında yer alan firmalar belli oldu

URGE Projesi’ne katılan 29 firma şunlar oldu:
Aldur Madencilik, Alimoğlu Madencilik, Ayyıldız Maden, Başaranlar İnşaat Malzemeleri, Bostone Ticaret, Cobanexport Madencilik, Çelikkol Marble, Çobanlar Mermer, Ege Doğaltaş, Egece Doğal Taş, Ermaş Madencilik, Fudem Mermer, Güngör Mermer, Hakan Şen Mermer, Haz Mermer, İz Granit Madencilik, Karahisar Madencilik, Kaymin Mermer, Lion Marble, Mabella Marble, Marbleous Doğaltaş, Masstone Madencilik, MST Maden, Özçınar Elektrik ve Madencilik, Sezgin Mermer, Sinoplu Kardeşler Mermer, Stone Index, Stonext Yapıtaşı ve Şentaş Marble.

Ege Maden İhracatçıları Birliği, tüm bu stratejik girişimlerle birlikte 1 milyar dolarlık ihracat hedefini orta vadede yakalamayı amaçlıyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ