İzmir’de çocuklar ve gönüllüler Renkli Harfler’de buluştu

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Renkli Harfler Projesi, Buca Kadın ve Çocuk Kütüphanesi’nde başladı. Proje, okuma yazma güçlüğü çeken çocukların becerilerini geliştirmeyi ve gönüllü üniversite öğrencilerine mesleki deneyim kazandırmayı hedefliyor.

 

Çocuklar ve gönüllüler ilk ders gününde buluştu

Renkli Harfler Projesi, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde hayata geçirildi. Pilot uygulama Buca Kadın ve Çocuk Kütüphanesi’nde başlatıldı. Proje, 3 ay boyunca okuma yazma atölyeleri, sosyal etkinlikler ve ebeveyn destek programları ile devam edecek.

Kütüphaneler sosyal iyileşme alanı olarak kullanılıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi Kütüphaneler Şube Müdürlüğü Sosyal Projeler Şefi Mine Yıldız, “Kütüphaneler artık sadece kitap ödünç alınan veya ders çalışılan yerler değil, sosyal iyileşmenin sağlandığı mekânlar olarak hizmet veriyor. Projemizde çocukları tespit ettik ve gönüllü üniversite öğrencilerini eğitim programına dahil ettik” dedi.

Veliler ve gönüllüler sürece dahil edildi

Projeye katılan öğrencilerin velilerine yönelik bilgilendirme toplantıları yapıldı. Velilerin kişisel gelişimleri ve aile içi iletişim ihtiyaçlarına uygun seminer ve atölyeler planlandı. Gönüllü üniversite öğrencileri ise eğitim stratejisi, mentörlük ve çocuklarla iletişim teknikleri üzerine kapsamlı eğitim aldı.

Katılımcılardan olumlu geri dönüşler

Projeye 8 yaşındaki kızını dahil eden veli Doğan Budak, “Çok güzel bir proje. Çocuklarımızın geleceği ve öğretmen adayı gençlerimiz için çok faydalı” dedi. Gönüllü öğrencilerden Şadiye Geçit ise, “Alanında uzman akademisyenlerle eğitim aldık. Bir çocuğa nasıl öğreteceğimizi öğrendik ve onların gözünden ihtiyacını anlayabileceğiz” ifadelerini kullandı.

Proje kapsamı ve gelecek hedefleri

Projede eğitim grupları iki öğretmen ve iki öğrenciden oluşuyor. Çocuklar okuma yazma konusunda akranlarına yetiştiğinde, kitap kulübü etkinlikleri, geziler ve yazar buluşmaları düzenlenecek. Önümüzdeki dönemde projenin diğer kütüphanelerde de uygulanması hedefleniyor.