İzmir Belediyesi, işitme engellilerin sesi oluyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, sağır ve işitme engelli yurttaşlar için “Sessiz Destek Çözüm Merkezi”ni kurdu. Türk İşaret Dili Birimi aracılığıyla sağlanan hizmet, hem görüntülü hem de yüz yüze tercümanlık desteği sunuyor.


Engeller “Sessiz Destek” ile kaldırılıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Engelli Çalışmaları Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen proje, işitme engelli ve sağır bireylerin sağlık, eğitim ve sosyal hizmetlerden eşit şekilde yararlanmasını hedefliyor.

İşaret dili çevirmenleri, yurttaşlardan gelen görüntülü aramaları yanıtlıyor, örneğin hastane randevularını oluşturuyor ve randevu günü kişiye eşlik ederek tüm süreç boyunca tercümanlık hizmeti veriyor. Bu yüz yüze destek, Türkiye’de ilk kez bir belediye tarafından sunuluyor.

Tek tıkla hizmet

Görüntülü arama ya da yüz yüze destek ihtiyacı olan sağır ve işitme engelliler, Engelsiz Çağrı Merkezi
 üzerinden kolayca hizmet alabiliyor. Bu sistem, iletişim haklarını güçlendirerek toplumsal eşitliğe katkı sağlıyor.

Onların sesi oluyoruz

Sessiz Destek Merkezi çevirmeni Zeki Can Yunar, CODA bireyi olduğunu ve çocukluğundan bu yana anne-babasının çevirmenliğini yaptığını anlattı. Yunar, “Merkez olarak işitme engelli yurttaşlarımızın erişilebilirliğini sağlıyoruz. Hastane randevusundan doktor-hasta görüşmesine kadar tüm aşamalarda onlara destek oluyoruz” dedi.

Erişilebilirlik anlamında önemli adım

Bir diğer işaret dili çevirmeni Gamze Albayrak, “Yüz yüze ve görüntülü arama desteğini eş zamanlı sunan bu proje, sağır ve işitme engellilerin hizmetlere erişimini kolaylaştırıyor. Belediyenin bu çalışması, toplumsal eşitlik açısından çok önemli” ifadelerini kullandı.