Araç kiralama sektöründe iki yönlü tablo

Türkiye araç kiralama sektöründe 2025 yılı, kısa dönem bireysel kiralama ile operasyonel filo kiralama tarafında farklı dinamiklerin öne çıktığı bir yıl oldu.
Yaz sezonunda turizmin desteklediği talep artışıyla kısa dönem kiralama segmenti büyürken, operasyonel filo kiralama tarafında yüksek finansman maliyetleri ve toplam sahip olma maliyeti (TCO) baskısı nedeniyle daralma yaşandı.

Aşin Otomobil: “Kısa dönem güçlü, filo temkinli”

Kiralama sektöründe de faaliyet gösteren Aşin Otomobil’in Genel Müdürü Okan Erdem, sektörün iki yönlü görünümüne dikkat çekti.
Erdem, “Kısa dönemde çift haneli talep potansiyeli korunuyor; filo tarafında ise yeniden büyüme finansman koşullarına bağlı. 2026 yılı için temkinli yaklaşıyoruz,” dedi.

Erdem ayrıca, satış tarafında dikkat çeken elektrikli araç dönüşümünün kiralama sektörüne henüz tam olarak yansımadığını belirtti:

“Elektrikli araç rüzgârı şu an perakende satışta güçlü, ancak kiralamaya henüz sirayet etmedi. İkinci el değeri belirsizliği nedeniyle elektriklileşme kiralamada daha yavaş ilerleyecektir diye düşünüyoruz.”

Sektörde dengeler değişiyor

Sektör temsilcilerine göre, araç kiralama pazarında 2025’te bireysel müşterilerle turizm odaklı talep öne çıkarken; filo tarafında şirketlerin maliyet yönetimi öncelik kazandı.
Yüksek kredi faizleri, araç fiyatlarındaki artış ve amortisman sürelerinin uzaması, operasyonel filo kiralama şirketlerini yatırım kararlarında temkinli hale getirdi.

Elektrikli araçlar için “bekle-gör” dönemi

Kiralama sektörünün 2026 itibarıyla elektrikli araç geçişinde “bekle-gör” stratejisini sürdürmesi bekleniyor.
Sektör uzmanları, batarya ömrü, ikinci el piyasa değeri ve altyapı maliyetleri gibi unsurların kiralama filolarında dönüşüm sürecini yavaşlattığını ifade ediyor.