İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yapımını sürdürdüğü Buca Onat Tüneli’nde sağ tüpte kazı çalışmaları tamamlandı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, son duvarın yıkımına katılarak tünelde "ışık görüldü" anına tanıklık etti.
Türkiye’nin en uzun belediye tünelinde kritik eşik aşıldı
İzmir’in Buca ve Bornova ilçelerini doğrudan bağlayacak olan Onat Tüneli’nde sağ tüpte kazı tamamlandı. 2,5 kilometrelik sağ tüpün sonunda son duvar Başkan Tugay tarafından yıkıldı. Bu adımla birlikte Türkiye’nin belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun karayolu tünelinde önemli bir dönemeç geride kaldı.
5 kilometrelik dev projede geri sayım
Tünel 2,5 kilometre gidiş, 2,5 kilometre geliş olmak üzere toplam 5 kilometre uzunluğa sahip olacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü projede toplam ilerleme yüzde 88’e ulaştı. Sol tüpte ise son 150 metre kazı kaldı.
"Tünel, İzmir trafiğine Bypass olacak"
Başkan Tugay törende yaptığı açıklamada, tünelin Yeşildere, Mürselpaşa ve Ankara Caddesi gibi yoğun arterlerin yükünü alacağını belirtti. Tugay, “Kent içi ulaşımda ciddi rahatlama sağlayacak. Hedefimiz bu projeyi bir yıl içinde tamamen hizmete açmak” dedi.
2026’da hizmete açılacak
Onat Tüneli tamamlandığında, Konak’tan yola çıkan sürücüler Buca Onat Tüneli üzerinden Bornova ve otogara kesintisiz ulaşabilecek. Bu sayede Buca ile Bornova arası 10 dakikaya inecek. Güncel yatırım maliyeti 3 milyar TL olarak açıklandı.
İzmir trafiğinde dönüm noktası
Yeni arter sayesinde; Konak, Balçova ve Urla’dan gelen araçlar şehir içine girmeden Bornova, Karşıyaka, İstanbul ve Ankara yönüne ulaşabilecek. Tünel Konak Tüneli ve Homeros Bulvarı ile entegre çalışacak.
Projeye dair teknik bilgiler şöyle;
-
Tünel Uzunluğu: 2,5 km (tek yön)
-
Genişlik: 10,6 metre
-
Yükseklik: 7,5 metre
-
Tamamlanma Oranı: %88
-
Açılış Hedefi: 2026
-
Yatırım Maliyeti: 3 milyar TL
-
Bağlantılar: Konak Tüneli, Homeros Bulvarı, Otogar